EMOCIONALNI RAZVOJ DJETETA I RODITELJSKA ULOGA U NJEMU

Objavljeno: 05.11.2013

TOPLINA U ODNOSIMA

DIJETE ZNA DA VAM JE DO NJEGA STALO KAD:

  • Često očima komunicirate
  • Uvijek kad možete razgovarate s njim
  • Nježno ga dodirujete
  • Nalazite se u razini njegovih očiju
  • Kad ste mu tjelesno na raspolaganju

POŠTIVANJE

DJETETU POKAZUJEMO POŠTOVANJE:

  • Kad ga upoznajemo kao pojedinca
  • Kad ga potičemo da samo nađe rješenje
  • Kad mu dajemo odgovore na pitanja
  • Kad mu omogućujemo da izrazi svoje ideje

PROMICANJE SAMOPOUZDANJA

Odrasli trebaju djetetu omogućiti da:

„Ja mogu donositi odluke, sve mogu obavljati samo i na svoj način.”

SUOSJEĆANJE

  • Uključiti se u dječje raspoloženje
  • Roditelj treba prepoznati djetetove osjećaje i reflektirati osjećaje djetetu
  • Imenovati djetetove i svoje emocije
  • Poticati prirodno suosjećanje između djece
  • Na geste malog djeteta reagirati riječima
  • Ponavljati i proširivati izjave malog djeteta

PRIHVAĆANJE

  • Upotrebljavati ime djeteta kome se obraćamo
  • Prema djetetu se odnositi na prijateljski i zainteresirani način
  • U problemskoj situaciji pronaći u djetetu nešto pozitivno i to mu dati do znanja
  • Obratiti pažnju na dijete koje govori
  • Cijeniti i vrednovati djetetove pokušaje kad nešto postigne

ISKRENOST I OBOSTRANO POVJERENJE

  • Biti u blizini djeteta koje pokušava učiniti nešto samo
  • Dati djeci do znanja kad nešto nije u redu
  • Zahvaliti djeci na pomoći

ŠTETNO PONAŠANJE ODRASLIH

Kad žele izbjeći scene ili umanjiti napetost trenutka odrasli često pribjegavaju štetnim ponašanjima:

  •  prisili
  •  negiranju
  •  pogrešnoj interpretaciji realnosti
  •  vlastitim iznenadnim promjenama ponašanja
  •  posramljivanju djeteta

KORISNO PONAŠANJE ODRASLIH

  • Uzimati u obzir dječji strah i ne prisiljavati djecu ni na što čega se boje.
  • Prihvatiti sve djetetove emocije i ne negirati ih
  • Prihvatiti bolne situacije
  • Ne interpretirati stvarnost pogrešno
  • Ponašati se dosljedno
  • Imenovati svoja emocionalna stanja
  • Primjerom pokazati svoju kontrolu neugodnih emocija  

                                                                                   Pedagoginja: Brankica Blažević